Największy samolot świata
Wielkie samoloty transportowe marki Antonov to siedem maszyn typu AN124 w Antonov Airlines i tylko jeden sześciosilnikowy AN225. Drugi ten największy transportowiec świata nie uzyskał sprawności eksploatacyjnej i co najważniejsze eksperci z Antonov'a twierdzą, że potrzeba im trzystu milionów Amerykańskich dolarów, po to by doprowadzić drugiego AN225 do stanu używalności. Sumę tą mają wyłożyć Chińczycy i nie ma w tym nic dziwnego, bo samolot taki jak AN225 może to, czego nie potrafią inne wielkie maszyny transportowe. Rzecz jasna do wzbicia się z tym wyjątkowo ciężkim ładunkiem potrzebuje długiego i mocnego pasa startowego. Dokładnie takiej samej opcji potrzebuje, jeśli chodzi o bezpieczne lądowanie z cennym ładunkiem. Spełnienie tego typu wymagań nie jest opcją prostą, ale najważniejszym jest to, że cenny i dość ciężki ładunek pokonuje dość długą trasę w kilka godzin.
Duża przewaga transportu lotniczego
Ta zaleta ma kluczowe znaczenie, bo transport morski trwa dość długo, podobnie jest wtedy gdy ładunek jest na barce na rzece, lub na wyjątkowo długiej naczepie specjalnej ciężarówki. Kluczowe znaczenie ma też i to, że ciężarówki mają też swoje ograniczenia, czyli jeśli mają zbyt ciężki ładunek, to nie wjadą z nim pod górę, czyli nie pojadą po drodze, której nachylenie przekracza te dwadzieścia procent. Transport lotniczy nie ma tego typu problemów, a samoloty takie jak AN124 to nie tylko siedem egzemplarzy należących do Antonov Airlines. Ten model eksploatuje też kilka większych linii lotniczych z Europy Centralnej i Wschodniej. Rzecz jasna maszyna ta nie ma aż tak imponujących parametrów jak jedyny eksploatowany AN225, ale na tle wielu sporych samolotów transportowych prezentuje się rewelacyjnie i jest dowodem na to, że w przyszłości mogą powstać znacznie większe maszyny transportowe, bo transport ciężkich i wartościowych ładunków ze znaczną prędkością ma kluczowe znaczenie dla obecnego przemysłu, dzięki tej szybkiej opcji obiekty takie jak wielkie hale produkcyjne mogą powstawać szybciej i w miejscach, które są lepszymi. Mowa tu o stawianiu fabryk tam, gdzie koszty pracy są niewielkie, surowiec do wytwarzania produktu łatwo dostępny i co najważniejsze taka fabryka musi być też opcją dogodną jeśli chodzi o dostarczanie towarów do odbiorcy.
Super. Od zawsze interesowały mnie te dwa kolosy. KIedyś nawet wysłałem jednego z Chin